به گزارش مهر سرهنگ "علی موالی" گفت: شیوه این کلاهبرداری های به این ترتیب است که کاربران در دام افراد سود جویی قرار میگیرند که با استفاده از تماسهایی که به قصد فریب دادن آنها گرفته شده و سپس قطع میشوند و میزان کنجکاوی خود افراد قربانی در وقوع چنین کلاهبرداری نقش بسیار زیادی دارد که این شماره مربوط به چه کسی است.
وی افزود: در این روش از کلاهبرداری فرد مجرم با استفاده سامانه تماس خودکار شمارههایی را انتخاب میکند و سپس بصورت اتوماتیک با آنها تماس گرفته میشود.
سرهنگ موالی ادامه داد: پس از آن که زنگ تلفن قربانی یک بار به صدا درآمد، سامانه مذکور از کار متوقف شده و گوشی فرد در منوی فهرست تماسهای بیپاسخ یک تماس از دست رفته را نشان میدهد، تا اینجا عمل کلاهبرداری صورت نگرفته است و همه چیز به خود فرد بستگی دارد که آیا کنجکاوی وی با عث میشود تا با شماره مورد نظر تماس بگیرد یا خیر.
رئیس پلیس فتا استان قم اضافه کرد: کنجکاوی یکی از مهمترین عواملی است که منجر به موفقیت چنین نقشههایی میشود و حتی کلاهبرداران هم خود میدانند که بسیاری از مردم به راحتی به تماسهای از دست رفته خود پاسخ میدهند تا در نهایت به دلیل برقراری آن تماس پیببرند.
وی بیان داشت: به هر حال با پاسخ دادن به تماس از دست رفته، صاحب تلفن بی آنکه متوجه باشد به یک سرویس پرداخت نقدی تلفنی وصل میشود که به سرعت به ضرر وی نرخهایی محاسبه میشود.
سرهنگ موالی عنوان کرد: کلاهبرداران نیز از این فرصت استفاده کرده و اطمینان حاصل میکنند که حداکثر مبلغ مالی از این تماس به دست آمده است و سپس زمانی که قبض ماهانه مشترکین به دست آنها میرسد، افرادی که مورد چنین سوء استفادههای مالی قرار گرفتهاند تازه به حقیقت ماجرا پی میبرند.
رئیس پلیس فتا استان قم به مردم توصیه کرد: بهترین راه برای جلوگیری از چنین سوء استفادههایی این است که مشترکان تنها به آن دسته از تماس های از دست رفته پاسخ دهند که شمارههای مالکان آنها را میشناسند.
نظر شما